Bycie fit a grzeszki kulinarne

Grzeszki kulinarne - medycznyblog.pl Grzeszki kulinarne -

Bycie fit najczęściej kojarzone jest z rygorystycznym przestrzeganiem diety i gorliwym uprawianiem sport. Czy aby na pewno? Czy przestrzeganie zdrowego trybu życia wyklucza jakiekolwiek grzeszki kulinarne?

Od czasu do czasu można sobie pozwolić

Gdy jesteśmy na diecie wydaje nam się, że każde odstępstwo od niej jest nie lada tragedią, która niweczy wszystkie nasze dotychczasowe działania. Czasem zdarza się, że najdzie nas ochota na przekąskę między posiłkami. Nie ma w tym niczego złego, jeśli sięgniemy po coś, co nam nie zaszkodzi.

  • Wybierajmy raczej owoce – są słodkie i potrafią poprawić samopoczucie lepiej niż batonik. Jeśli mamy ochotę na słodycze, niech to będą ciasteczka lub batoniki zbożowe. Mają one mniejszą liczbę kalorii, a przede wszystkim są bogate w składniki faktycznie dobre dla organizmu.
  • Gdy będziesz mieć ochotę na alkohol, postaw na czerwone wino wytrawne – nie jest ono tak kaloryczne, a zawarte w nim antyoksydanty mają korzystny wpływ na nasze zdrowie.
  • Jeśli już wiemy, że przed nami okazja, w której nie zdołamy odmówić sobie przekąsek, pół godziny wcześniej przyjmijmy chitosan zmniejszający wchłanianie tłuszczu i węglowodanów oraz zieloną kawę przyspieszającą przemianę materii.
  • Preparaty popij wodą i nie odmawiaj sobie jedzenia.
Grzeszki kulinarne - medycznyblog.pl

Grzeszki kulinarne

Co już szkodzi zdrowiu

Nie da się ukryć, że Polacy lubią smażyć. Nie wiedzą jednak o tym, że jest to szalenie niezdrowe, bo takie mięso smażone na głębokim tłuszczu wchłania go wręcz w kosmicznych ilościach.

Spożywając tłuszcz w takich ilościach, obciążamy układ pokarmowy i zwiększamy ryzyko wielu chorób. Jeśli chcemy jeść zdrowiej, zamieńmy więc patelnię na piekarnik. Warto również zamienić masło i smalec na olej. Olej rzepakowy lub kokosowy.

Podczas smażenia na maśle powstają rakotwórcze substancje, które my spożywamy wraz z takim posiłkiem. Gdy chcemy zrobić coś dla zdrowia, zrezygnujmy z solenia potraw. Ograniczmy się do ziół, ponieważ nadmiar soli zaburza pracę nerek i powoduje nadciśnienie. Nie idźmy za tradycją i rozbijmy swoje posiłki tak, by spożywać ich 4-5. Tylko wtedy zapewnimy sobie nienaganną figurę. Włączmy do jadłospisu więcej warzyw. Nawet jeśli ma się to odbyć kosztem mięsa. Ono powinno być jedynie dodatkiem do posiłków, a nie stanowić ich główny składnik.

1 Comment

  1. Jeśli chodzi o owoce na diecie to trzeba bardzo uważać, mają masę witamin, ale też zawierają głównie fruktozę.

Comments are closed.