Dieta to zdrowy styl życia

Dieta a zdrowy styl życia - medycznyblog.pl Dieta a zdrowy styl życia - medycznyblog.pl

Dieta to nie tylko kompulsywne obliczanie kalorii, ale zdrowy styl życia. Aby więc była ona skuteczna, musi być połączona z nawykami, które będą stymulować organizm do efektywniejszej pracy w zdrowiu i radości.

Co jest najważniejsze?

  1. Zamiast katować się głodówkami, zmodyfikujmy nasz tryb dnia. Po pierwsze wysypiajmy się. Niewyspany organizm stymuluje odczuwanie głodu, będąc pokusą do nieustannego podjadania.
  2. Druga rzecz to nieduże, acz częste posiłki spożywane w spokojnej atmosferze, długo konsumowane. Jeśli wyrobimy w sobie ten nawyk, to usprawnimy przemianę materii i proces gubienia zbędnych kilogramów.
  3. Postarajmy się nie jadać w barach szybkiej obsługi, a samodzielnie przygotowywać posiłki. Jeśli chcemy coś zjeść w przerwie w pracy, sięgnijmy po przygotowaną w domu sałatkę zamiast pędzić po hamburgera. Nie mamy czasu na codzienne gotowanie? Przygotujmy coś wcześniej i podzielmy na porcje.
  4. Poza tym ograniczmy spożywanie cukru i soli. Nauczmy się pić gorzką herbatę i doceniać jej prawdziwy smak. Nie przesadzajmy również z dosalaniem potraw. Przestawmy się na żytnie pieczywo i produkty pełnoziarniste. Zamiast słodkich napojów, wypijajmy większe ilości wody, tj. ok. dwóch litrów wody wysokozmineralizowanej dziennie. Dobrze nawodniony organizm nie odczuwa tak silnie głodu, który jest często pierwszą oznaką zbytniego odwodnienia.
  5. I jeszcze jedna ważna rzecz: przejrzyjmy swoją lodówkę i zwiększmy ilość spożywanych warzyw i owoców.

Co jeszcze można dla siebie zrobić?

Sport jest szalenie ważny dla utrzymania zdrowia, kondycji i dobrego samopoczucia. Nie trzeba pocić się na siłowni każdego dnia od świtu do zmierzchu. Wystarczy, że samochód zamienisz na rower, trzy razy w tygodniu przebiegniesz się po okolicy lub pójdziesz poćwiczyć w klubie fitness.

Odchudzanie - medycznyblog.pl

Odchudzanie – medycznyblog.pl

Dobrze jest ograniczyć stosowanie używek, zwłaszcza alkoholu, jeśli chcemy zadbać o ładną figurę – alkohol jest bowiem wysokokaloryczny. Jeśli natomiast nie chcemy rezygnować z alkoholu, piwo zastąpmy czerwonym winem wytrawnym. Lampka tego napoju ma ok. 90 kcal, podczas gdy piwo ok. 500 kcal!

Możemy wspomóc organizm ziołami, w których tkwi niesamowita siła, jeśli chodzi o usprawnianie i regenerację organizmu. Pijmy napar z pokrzywy, żeń-szenia, czystka. I uśmiechajmy się. Każda dieta będzie skuteczniejsza, gdy wzmocnimy ją dobrym samopoczuciem i motywacją.