Jak chudnąć z głową?

Motywacja - medycznyblog.pl Motywacja - medycznyblog.pl

Aby efekty naszej diety były trwałe, zrezygnujmy z diet-cudów, które obiecują natychmiastową redukcję masy ciała, a zmieńmy nawyki żywieniowe i tryb życia, by cieszyć się długotrwałymi efektami tych zmian.

Co z jedzeniem…

Zrób przegląd swojej lodówki i zastanów się, ile przetworzonej żywności jadasz. Czy jest w Twoim jadłospisie miejsce na warzywa? Czy dbasz o to, by spożywać produkty pełnoziarniste? Jeśli nie, zmień to. Pieczywo ciemne zamień na żytnie, biały ryż zamień na brązowy, a pospolite makarony – na te z pełnego ziarna. Staraj się pić przede wszystkim wodę wysokozmineralizowaną. Najlepiej w ilościach ok. 2,5 litra dziennie. Pamiętaj, że kawa, herbata i alkohol odwadniają organizm, a odwodniony organizm najczęściej reaguje głodem. Wspomagaj się produktami usprawniającymi przemianę materii, np. czerwoną herbatą, która przy okazji wypłukuje toksyny z organizmu. Spożywaj preparaty z dodatkiem błonnika, który pęcznieje w żołądku, zapewniając uczucie sytości na długi czas, chromu – ten również hamuje łaknienie.

Co poza jedzeniem

Przestań obsesyjnie liczyć kalorie, tylko podziel swoje dotychczasowe posiłki tak, by zjadać dziennie 4-5 małych porcji. To usprawni metabolizm, przyspieszając redukcję zbędnych kilogramów. Ostatni posiłek zaplanuj na 2-3 godziny przed snem.

O wysypianiu się również musisz pamiętać, bo zmęczony organizm stymuluje odczuwanie głodu.

Aby rezultaty odchudzania były trwalsze, postaraj się o aktywność fizyczną 2-3 razy w tygodniu. Możesz jeździć na rowerze, biegać, pływać lub ćwiczyć na siłowni. Wspomagaj swoje ciało kosmetykami ujędrniającymi, które poprawią krążenie, wspomagając walkę o upragnioną sylwetkę.

Motywacja przede wszystkim!

Odchudzanie - medycznyblog.pl

Odchudzanie – medycznyblog.pl

Aby efekty naszych starań o szczupłą sylwetkę były trwałe, musimy nieustannie motywować się do wytrwałości w zdrowym stylu życia. Wystarczy, że będziemy prowadzić dziennik diety, w którym oprócz spożytych posiłków zapisywać będziemy naszą wagę, wymiary i samopoczucie. Jak najczęściej stawajmy przed lustrem i oswajajmy się ze swoim ciałem. Nie rezygnujmy z motywującego i inspirującego wpływu najbliższych oraz artykułów i filmów poradnikowych. Jednak to nasza świetna kondycja i jak najlepsze samopoczucie powinno nas uskrzydlać: cieszmy się więc sobą i własnymi ciałami, stając się inspiracją dla innych!