Jak prowadzić dziennik diety?

Dziennik diety - medycznyblog.pl Dziennik diety - medycznyblog.pl

Jak często zdarzyło Ci się prowadzić mozolną i nieskuteczną walkę z dodatkowymi kilogramami? Czy to nie Twoja niesystematyczność była w głównej mierze przyczyną tych niepowodzeń? Jeśli tak, to jest właśnie ten moment, by zastanowić się, czy nie zacząć odchudzania w oparciu o prowadzony dziennik diety.

Czym jest dziennik diety?

Dziennik diety może wydawać się ekscentryczną formą kompulsywnego obliczania kalorii i wielkości spożywanych posiłków. Owszem, jest to swego rodzaju codzienny rachunek sumienia i refleksja na temat naszego odżywiania się i prowadzonej aktywności. Jak się jednak okazuje potrafi być on skutecznym motywatorem. Dziennik diety służy do zapisywania swoich codziennych posiłków i opisywania ich charakterystyki: kaloryczności, wielkości, pożywności. Jest w nim miejsce na pomiary masy ciała, obwodu bioder, brzucha, by móc monitorować efekty odchudzania. Dziennik diety to również miejsce do odnotowywania naszej aktywności fizycznej: jej rodzaju oraz spalonych kalorii. Dobrze jeśli uzupełnimy notatki o nasze impresje dotyczące odczuwania sytości po posiłkach, samopoczucia i motywacji. Rzetelnie prowadzony dziennik diety jest prawdziwą skarbnicą wiedzy o naszych nawykach żywieniowych, trybie życia. Może być też istotną wskazówką, podczas gdy wystąpią jakiekolwiek niechciane objawy podczas odchudzania.

Jak przygotować dziennik i czego się po nim spodziewać?

Dziennik diety - medycznyblog.pl

Dziennik diety

Dziennik diety możemy założyć samodzielnie, zaopatrując się lekki zeszyt, który będzie towarzyszył nam w ciągu dnia. Jeśli sobie życzymy, możemy nasze notatki prowadzić online, korzystając z programów komputerowych lub aplikacji. Opcji jest mnóstwo, wystarczy, że pozwolimy naszej internetowej wyszukiwarce znaleźć frazę „dziennik diety”. Dziennik diety można również zakupić w formie książkowej. Publikację taką ma swej ofercie Wydawnictwo Sensus. Oprócz gotowych tabel i rubryk, które możemy zacząć od razu wypełniać, zawiera ona porady dotyczące prowadzenia dziennika i samego procesu odchudzania wraz z inspirującymi przepisami kulinarnymi. Prowadzenie dziennika diety ma wiele zalet. Daje poczucie kontroli nad naszymi nawykami żywieniowymi i aktywnością fizyczną, słowem – całym procesem odchudzania się. Skutecznie motywuje do kontynuowania diety, dając ogromną satysfakcję z wywiązywania się z planu. Skłania do regularnych posiłków i sportu, a przede wszystko daje moc wiedzy na temat zdrowego trybu życia.