Jak wybrać sport dla nas odpowiedni

Sport - medycznyblog.pl Sport - medycznyblog.pl

Gdy zaczynamy przygodę ze sportem, często zastanawiamy się, który będzie dla nas najlepszy, który przyniesie nam faktyczną satysfakcję i pomoże w walce o wymarzoną sylwetkę. Możliwości jest bez liku, warto więc spróbować sił w wielu dyscyplinach.

Postawmy sobie cel

Jogging - medycznyblog.pl

Jogging – medycznyblog.pl

Na samym początku musimy zastanowić się, co sport ma nam dać, czego od niego oczekujemy. Różne aktywności przynoszą różnorakie efekty: jedne będą wzmacniały siłę mięśni, inne korygowały wady postawy, a jeszcze inne pozwolą nam schudnąć. Jeśli chcemy wspomóc proces odchudzania, skorzystaj z oferty klubu fitness.

  • Ćwiczenia aerobowe pozwolą spalić nadmiar kalorii i wyrzeźbić ciało. Jeśli zależy nam na wypracowaniu dobrej kondycji i wytrzymałości – zdecydujmy się na jogging.
  • Dla osób chcących głęboko zrelaksować i odprężyć ciało wskazane będą sporty wodne, np. aktywne pływanie 2-3 razy w tygodniu połączone niekiedy z wizytą w saunie.
  • Jeśli naszym celem jest wzmocnienie pewności siebie, właściwej koordynacji ruchów oraz wyrobienie sobie siły i wytrzymałości, zastanówmy się nad sztukami walki bądź squashem. Pamiętajmy też, by nie kierować się rankingami popularności dyscyplin sportowych. Sport musi odzwierciedlać nasz temperament, zgrywać się z naszą osobowością. Jeśli jesteśmy ekstrawertykami, których rozsadza energia, spróbujmy wyładowywać się w sportach dających większą dawkę adrenaliny lub takich, które pozwalają na rywalizację. Jeśli jesteśmy mniej temperamentni, wybierzmy sport, w którym odnajdziemy spokój, np. nordic walking.

Sport a zdrowie

Kolejna sprawa to nasze zdrowotne i kondycyjne możliwości. Jeśli obawiamy się, że nasz organizm może stawiać nam jakiekolwiek bariery podczas aktywności fizycznej, skonsultujmy się z lekarzem. W przypadku kłopotów kardiologicznych nagłe rzucenie się w wir sportu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Jeśli dokuczają nam dolegliwości ze strony układu ruchu, zastanówmy się, czy jogging będzie dobrym pomysłem. Musimy też brać pod uwagę naszą dotychczasową kondycję. Jeśli do tej pory stroniliśmy od sportu, nie forsujmy się. Zacznijmy od małych dawek sportu i stopniowo zwiększajmy jego intensywność. Dopiero wówczas możemy być pewni, że zamiast szkodzić sport przyniesie nam dużo frajdy. A frajda to podstawa, by z aktywności fizycznej uczynić nieodłączny element naszego trybu życia.