Odchudzanie a wiek

Odchudzanie - medycznyblog.pl Odchudzanie - medycznyblog.pl

Potrzeba odchudzania się najczęściej jest przywilejem młodości; wówczas jesteśmy szczególnie wrażliwi na punkcie własnej cielesności, mamy w sobie też najwięcej siły i motywacji do zmiany nawyków. A co w przypadku osób starszych? Czy odchudzanie może im szkodzić?

Odchudzanie młodej kobiety

Odchudzanie - medycznyblog.pl

Kiedy mogę się odchudzać?

Wraz z wiekiem zmienia się zapotrzebowanie organizmu na aktywność fizyczną oraz składniki odżywcze dostarczane z pokarmem. Inne patenty na odchudzanie sprawdzą się więc w przypadku córki, inne w przypadku jej matki. Najważniejsze to uświadomić sobie te zmiany i dobrze zastanowić się, czy dieta, którą właśnie chcemy wdrożyć jest dla nas dobra.

Młode kobiety mają stosunkowo nieduże problemy z nadwagą, jest to zwykle parę nadprogramowych kilogramów w okolicach talii oraz ud, co wiąże się często z wejściem w wiek dorosły i zamianą ekscentrycznego życia nastolatki i młodej dziewczyny w kobietę pracującą, najczęściej za biurkiem. Młode osoby mogą sobie pozwolić na zwiększony wysiłek fizyczny, powinny jednak pamiętać o racjonalnej diecie, która nie zaburzy funkcjonowania ich organizmów.

Należy pamiętać o tym, by zjadać dziennie ok. 50 g białka i nie przesadzać z nadmiarem wapnia, który w większych dawkach zaburza wchłanianie innych składników. Zadbaj o to, by w Twojej diecie nie brakowało witaminy E i C, które opóźniają procesy starzenia organizmu.

Gdy mamy już swoje lata

U starszych kobiet często pojawia się nadwaga, głównie wskutek pojawienia się pierwszych objawów menopauzy. Jest to okres, gdy tłuszcz gromadzi się przede wszystkim w okolicach brzucha, co wpływa negatywnie na pracę układu pokarmowego. W tym okresie nie należy przesadzać z aktywnością fizyczną, by nie przeciążać organizmu. Wskazane jest raczej regularne, acz spokojne uprawianie sportu, np. ćwiczeń aerobowych. Należy pamiętać o większej ilości przyjmowanego białka, błonnika pokarmowego oraz zmniejszonych ilościach złych tłuszczy, które powodują wzrost cholesterolu.

Dobrze jest z upływem lat zwiększyć dawki kwasu foliowego, magnezu, wapnia oraz witaminy E, B2 oraz B6.

Ważne jest dbanie o to, by w jadłospisie nie brakowało przeciwutleniaczy, które korzystnie wpływają na kondycję skóry. Z wiekiem trudniej jest zadbać o zbilansowaną dietę samodzielnie, w związku z czym najlepiej jest po poradę wybrać się do dietetyka, który rozwieje wszystkie nasze zdrowotne wątpliwości.