Zaskakujące diety

Diety - medycznyblog.pl Diety - medycznyblog.pl

Mnogość diet mających usprawniać pracę układu pokarmowego potrafi przyprawić o zawrót głowy. Diety bywają bardzo restrykcyjne, mogą kłaść nacisk na konkretną grupę składników odżywczych. Diety mogą wspomagać odchudzanie, rekonwalescencję i wzmożoną aktywność fizyczną. Przyjrzyjmy się tym najciekawszym.

Dieta Dukana

O diecie dra Pierre’a Dukana słyszał chyba każdy. Jest ona uważana za jedną z najskuteczniejszych diet, a jej istotą jest spożywanie produktów wysokobiałkowych. Na dietę składają się cztery etapy, podczas których spożywa się różnorakie produkty w różnych ilościach. Choć dieta Dukana jest skuteczna, gdyż pozwala szybko stracić zbędne kilogramy, oraz wygodna, bo nie wymaga liczenia kalorii, to wiąże się z ryzykiem zakwaszenia organizmu przez dostarczanie organizmowi dużej ilości białka. Ryzykiem może być również niedobór wielu składników odżywczych oraz uczucie zmęczenia, które zniechęca do dalszego stosowania diety.

Dieta Cambridge

Dieta Dukana - medycznyblog.pl

Dieta Dukana

Dieta Cambridge to nazwa diet przemysłowych, dostępnych w sklepach, aptekach i drogeriach pod postacią specjalnie przygotowanych sproszkowanych posiłków, które zalewamy wodą. Dieta charakteryzuje się bardzo niską kalorycznością, co powoduje szybką utratę masy ciała oraz obniżenie cholesterolu we krwi.

Dieta Cambridge często również powoduje efekt jojo, gdyż nie uczy racjonalnego odżywiania się i po zakończeniu procesu odchudzania wracamy do poprzednich nawyków żywieniowych.

Wiąże się ona również z obniżonym samopoczuciem i spowolnieniem metabolizmu. Diety Cambridge nie należy stosować dłużej niż miesiąc.

Dieta Pięciu Przemian

To dieta mająca swoje źródło w filozofii chińskiej. Jej istota polega na spożywaniu pokarmów zgodnie z naturą pięciu żywiołów; każdemu żywiołowi przypisane są konkretne produkty i smaki.

  • Woda to smak słony i ryby morskie, sery pleśniowe, wieprzowina;
  • Metal – smak ostry i ryż, c04zosnek, cebula, pieprz, kalafior;
  • Ziemia – smak słodki i jaja, owoce, miód, ziemniaki, marchew;
  • Ogień – smak gorzki i kawa, herbata, kasza gryczana, papryka;
  • Drzewo – smak kwaśny i jogurt, drób, pomidory.

Jadłospis komponuje się w zależności od pory roku. Dieta Pięciu Przemian jest trudna do opanowania, ale jej rezultaty mogą być wspaniałe. Nie tylko wspomaga ona odchudzanie, ale poprawia ogólną kondycję organizmu i przemianę materii.